Cum se realizează întreținerea preventivă și reîncărcarea unei baterii auto ?
Întreținerea preventivă a unei baterii auto este foarte ușoară și trebuie să aibă loc odată pe lună în perioadele calde și de câte ori se schimbă uleiul în perioadele cu temperaturi scăzute. Iată câteva etape simple:
1. În timp ce manipulați baterii acid-plumb, purtați ochelari de protecție.
2. Dacă nivelul electrolitului este scăzut, lăsați bateria să ajungă la temperatura camerei și adăugați numai apă distilată (deionizată sau demineralizată) până la nivelul indicat de producător. Dacă nu există niciun indicator nivelul trebuie să fie 6-10 mm sub tubul de umplere. Plăcile trebuie să fie acoperite tot timpul. Evitați supra umplerea, mai ales în zilele toride, deoarece căldură va dilata electrolitul.
3. Dacă este necesar, înlăturați plumbul oxidat sau orice alta coroziune cu o perie de sirma.
4. Curățați capacul bateriei pentru a elimină urmele de electrolit și a preveni coroziuni.
5. Curățați alternatorul pentru a permite o răcire mai bună și verificați curelele alternatorului de fisuri, etc..
6. Verificați cablurile bateriei de coroziuni sau proeminente și înlocuiți-le dacă este necesar, cu cabluri egale în diametru sau mai mari.
Există patru etape pentru reîncărcarea unei baterii auto. Iată sugestiile noastre:
1. Etapa de încărcare , atunci când curentul de încărcare este constant și tensiunea bateriei crește, până la 80% din procesul de reîncărcare. Poți furniza bateriei atât curent cat permite , atâta timp cat nu depășește 20% din 20 ore ( C/20 ) amperi ora (Ah) sau 8% din rata RC și depășește 51.50C.
2. Etapa de absorbție, atunci când tensiunea încărcătorului, depinde de tipul bateriei, este constantă între 14,1 VDC și 14,8 VDC la 26,70C și curentul scade până când bateria este complet încărcată, ceea ce de obicei semnifică cei 20% ramași din procesul de reîncărcare. O încărcare totală normală are loc atunci când curentul de încărcare se oprește la 2% (C/50) sau mai puțin din capacitatea Ah a bateriei.
3. Etapa de plutire , opțională, este acolo unde tensiunea de încărcare se află între valorile 13,0 VDC și 13,8 VDC, menținută constant, și este folosită pentru a menține bateria total încărcată.
4. Etapa de egalizare, este o absorbție controlată de 5% de supraîncărcare, ce egalizează tensiunea și gravitația specifică în fiecare celulă. Aceasta ajută la dispariția cristalelor de sulfat care s-ar fi putut forma în timpul reacțiilor chimice precum stratificarea, atunci când concentrația de acid este mai puternică pe fundul bateriei.