Vă recomandăm să montați acumulatorul auto într-un service autorizat!
Defectele datorate montării defectuoase duc la pierderea dreptului la garanție.
Bateria se fixează pe suport astfel încât să nu existe jocuri. Înainte de a monta (demonta) bateria pe (de pe) autovehicul sau motocicletă, se deconectează tot echipamentul electric pentru a evita scurtcircuitele accidentale .
La montare, dacă minusul instalației este la masă se va lega întâi cablul (+) la polul (+) al acumulatorului și apoi cablul (-) la polul (-) al acumulatorului.
La demontare se procedează în ordine inversă. În timpul exploatării se verifică periodic nivelul electrolitului din baterie, dacă bateria este de tipul “fără întreținere” orificiile de aerisire ale dopurilor nu trebuie să fie obturate.
Dacă nivelul acidului din baterie este sub semnul minim de pe bacul bateriei se completează numai cu apa distilată, niciodată cu acid. Dacă bateria este umezită și este necesară completarea cu apă distilată mai repede de o lună este semn că plaja de tensiune a releului regulator este prea sus și bateria este supraîncărcată.
Dacă densitatea electrolitului este scăzută sub 1,24 g/cmc înseamnă că plaja de tensiune a releului regulator este prea joasă și bateria se sub încarcă. Releul de tensiune al autovehiculul trebuie să fie reglat în plaga 13.8 – 14.4 V (cu și fără consumatori). Curentul în gol nu trebuie să fie mare de 40 m. În ambele cazuri, la supraîncărcare sau la sub încărcarea bateriei, trebuie să vă adresați unui service auto (electrician auto) pentru remedierea sistemului de încărcare a autovehiculului.
La autovehiculele cu circuit electric de 24V este obligatoriu că cele două baterii înseriate să fie identice constructiv (de același tip), cu grad de uzură apropiat și cu aceeași stare de încărcare (aceeași densitate și tensiune la borne). Se interzice cuplarea directă la bornele oricărei baterii a unor consumatori de 12V. Pentru alimentarea acestora se va recurge la utilizarea unui convertor 24V/12V.
Vă recomandăm că în cazul defectării uneia dintre baterii să fie înlocuite ambele.
Funcționarea bateriei în regim de sub încărcare (bateria încărcată sub 75%) echivalează cu o subdimensionare tehnică, ce conduce în timp la defectarea prin suprasolicitare. Defectul de suprasolicitare este datorat exploatării și duce la pierderea garanției.
Încărcarea bateriei cu peste 14,5 V conduce în timp la supraîncărcare. Defectul de supraîncărcare este unul de exploatare și conduce la pierderea garanției.